The Workshop on

“The World Summit on The Information Society :

The Asian Response”

November 22-24, 2002

Siam Beverly Hotel, Bangkok, Thailand

Taiwan’s  access-to-the-media campaigns, 1992-2002:


a critical review
Chien-san Feng,

Professor, Department of Journalism

National Chengchi University

Taipei 11605, TAIWAN

O:886-2-2938 7425

Fax:886-2-2939-8042

Email: jsfeng@nccu.edu.tw
Taiwan’s changing media ownership and access structure

During the decade between 1992 and 2002, Taiwan’s media landscape has seen a sea change. Three key players, political parties, the industries,  the activists that made this change possible have assumed different roles and each gains or loses in its respective way. 

The Nationalist Party (KMT) that ruled Taiwan for over half a century is the biggest loser. With a relative 'commendable' economic achievements,  and  with a substantial portion of media resources, including three major terrestrial television networks, over half of radio market share, film production, distribution and exhibition and a few newspapers, the party  still lost the presidential election in early 2000 to then the opposition Democratic Progressive Party (well, after taking over the power, this Party turns out to be less democratic or progressive than expected).

In comparison, with regards to the industry there have no significant winner if the profit margin is taken to be the measurement of its success. Among four major terrestrial TV stations, three have been losing money for two consecutive years, the only one that did make a profit during this period  has not yet broken even if all running costs and expenses since 1997 were added up. And nearly all cable/satellite channels are reportedly running a red. The China Times Group and the United Daily News Group that once boasted to be two biggest Chinese newspapers witnessed their circulation falling by at least a third during the last decade and even started, for the first time in their company histories, to lay-off people in the last few years. The pro-Taiwan’s independence (from the Mainland China) newspaper Liberty Times may have claimed itself to have the widest circulation now, but whether it is making money is everybody’s guesses.

Therefore are we left with a nearly impossible and bizarre picture that the people might have gained something owing to their continuous media reform campaigns between 1992 and 2002 when the ruling political and economic forces became less influential?  Here is a quick look of this 'advancement ' of people's communication right. To begin with, letters-to-the-editor has since early 1993 become an institutionalized form of public expression, while in previous days such letters existed only sporadically and merely  functioned as a kind of  mechanism whereby spaces not utilized by newspapers concerned could find suitable materials to fill in. Around the same time, unheard-of  public-affair call(or, phone-) in format arose and has now stabilized itself  across all major radio and television channels. Finally, ownership access also has a timid progress. A public-service TV channel, though very much limited in its scale, was formally launched in mid-1998 after 8 years of preparation and tug-of-war. In addition, a campaign that started its life in mid-1999 and is still waging may now be able to convert at least a TV station, with the state holding a substantial shares, into a public ownership.

Perceiving critically, however, could such an observation be justified that communication right of people in Taiwan has been improved to any laudable degree? By way of introducing and explaining how Taiwan's media campaign activities have come about, this short essay is to assess their achievements and limitations and tries to ponder upon its future evolution. 

Table 1 is a summary of Taiwan's media ownership and access structure in 1992 and 2002, as reported on the above. What follows then is an examination of , in turns, (1) the institutionalizing process and performances of  letters-to-the-editor, (2) the commercial and political distortion of call-in programmes, and (3) the rising and possible expansion of public 'ownership' (not yet equal to public 'service') television channels.

Table 1: Taiwan’s Media Ownership and Access Structure  in 1992 and 2002

	Media
	1992
	2002

	Terrestrial TV stations
	3, controlled by the (KMT-)Party-State, all  enjoyed huge profits
	4,one KMT, one pro-DPP, 2 under transformation, all in the red

	Cable TV system operators
	over 460, 15-25% penetration rate, 
	around 80, 70-80% penetration rate, 4 major groups

	Program Suppliers (satellite TV channels)
	mostly foreign, only 1 in Chinese Mandarin, no phone-in
	over 80, at least 7or8 24-hour news channel provide 8 phone-in  programs daily

	Public Ownership TV station
	not yet existed
	one launched in 1998, one or two more channels might arise

	Radio Broadcasting
	over 85% of transmitters controlled by the (KMT-)Party State, few phone-in
	at least 2 democratic stations operate in Taipei(Capital), phone-in is now a common practice in all channels

	United Daily News Group
	4 titles, 35-40+% of the market, few space for readers
	5 titles,25-30% of the market, a full page of letters-to-the-editor in its leading paper

	China Times Group
	3 titles, 30-35+% of the market, few space for readers
	3 titles, 20-25% of the market, a full page of letters-to-the-editor in its leading paper

	Liberty Times
	less than 10% of the market, few space for readers
	20-30% of the market, a full page of letters-to-the-editor


Institutionalizing letters-to-the-editor: unintended consequence
In November 1992, a group of Taiwanese journalists visited Beijing and conducted a interview with the chairperson of China’s People’s Assembly, Lee Rui-huan. One of the provocative questions put to Mr. Lee is ‘What will China do if Taiwan declares itself an independent state?’ Lee retorts that China would employ all possible means, military forces included,  to crack down this  renegade advocacy and thus shed blood on the island

.

The day after this not unexpected response became the leading story of the United Daily News (UDN) which was  later vehemently criticized by Taiwan’s President Lee Deng-hui. Seizing upon this opportunity at a very swift pace, people fermenting chronic discontents with UDN for its more distorting and conservative coverage of the oppositions soon consolidated themselves.and took actions A Boycott-Against -the-UDN for-Taiwan’s Dignity was initiated by  Association of Taiwan’s Professors, with backup from another 14 groups of activists. 

The Boycott sent delegates making tens of speeches to audience attending gatherings organised by legislators’ candidates  and distributed various leaflets, posters and stickers to spread their causes. Articles published by newspapers other than UDN were edited into two pamphlets and one academic symposium was held to give more authoirty and legitimacy to this campaign. The Boycott also lobbyed some advertisers to stop their advertisement in UDN and tried to persuade readers from buying the paper. Two months later, Wealth, one economic monthly noted for its unremitting and trustworthy coverage of media affairs, reported that UDN had been losing a readership by around 8%.

Responding to this crisis, UDN adopted several measures. Hosting parties to entertain advertisers, reducing its retail price by half, inviting writers normally having dissenting views toward the UDN to make contributions, and, as a good will to display its identification with the local, making and broadcasting repeatedly TV commercials in a vernacular spoken by some 70% of Taiwan’s residents but not commonly employed by people working in UDN. But most significant of all, UDN launched a full page devoted to all sorts of opinions and comments in March 1993.It could not be known for sure whether this ‘innovation’ had been caused by the Boycott or not. However, judging with the above initiatives taken by the newspaper at that period, we probably could confidently infer that three months after the Boycott, the UDN did open part of its space to accommodate unorthodox and even heretical views  so that angers behind the campaign could be defused or at least illegitimated to some degrees.

UDN’s political affinity has not budged since, but seven months later in October 1993, the China Times, then the UDN’s main competitor, followed suit by expanding its 2-3 times a week half-page of opinion and comment to a full page daily. And much later in June 1997 the Liberty Times, by now claiming itself to have the biggest circulation, also emulated its two rivals and upgraded the opinion page from half page and twice a week to a daily full-page. Taking an October day as one example,there are 31 articles appear in four newspapers (see Table 2), academics occupy a most important category that provides one-third of all contributions, and primary or secodary school teachers or graduates make up a further one-sixth. It is obveious that in Taiwan the right to communicate by writing to the editor is very much highly skewed towards intellectuals. 

Table 2       Letters to the Editor in 4 newsapers, as on Oct. 24,2002

___________________________________________________________

 status         Academics graduate politician civil-   NGO free-   other  total

 of contributor             Teacher              servant         lancer__________

United Daily         4           -               -         1        1     1       1       8

         News  

China Times         2          4               0         1        0     2       0       9

Liberty Times        3         0               2         0        1      0      1        7

Taiwan Daily         2         1               2         1        1      0      0        7

____________________________________________________________

total               11       5             4        3      3     3     2     31 
Source: calculated by the author

Phone-in in the ghettos? crisis of electronic public forum
In the meantime access to the newspaper was being institutionalized,   access to the radio and  then  later to the television were also made a stable feature of  Taiwan's broadcasting industry. 

All these started in late 1992 when an opposition legislator launched  and  provided a security net for a pirate radio. It soon became the major electronic outlet for voices not to be found in the mainstream for three reasons. To begin with, it was launched with a political motivation. And then it was partly financed by listners' contributions and therefore their comments need to be represented. Lastly, by filling in the radio 24 hours talk-show and phone-in programmes, the running cost can be kept to a minimum. This fresh, cheap, easy and participatory practice soon attracted many a political activists plunging themselves into this alternative form of communication. This 'underground ' but democratic radio movement mushroomed  in  June 1993, with over 70 such stations in operation across the island at its highest. 

Though some of these stations existed only because of coming elections, there were also some radios or programmes that concerned themselves with issues on gender, class, environment, state-identity and other specific topics (education, aborigines, animal right etc.). A survey conducted in December 1994 found that, in Taipei area, a typical radio hour of this kind could receive some 7 male and 3 female  expressing their opinions over the air, and the average time each used is 141 seconds. 

To meet this challenge, the government had both carrots and sticks at its disposal. Between 1993 and 2001,  the government released over 100 local or regional stations for commercial purposes, the electronic space that remains unfilled decreases substantially. This inevitably creates conflict of interests between these licensees with a view of making money by running the radio station and those politically motivated underground users that are likely to transmit their signals in the same or neighbouring spectrum. Then there was the escalating state violence as radios' criticism went more intensive and coupled with physical threats (the radio once urged its supporters, many of whom taxi drivers, besieged one government building). Taking the one year  between February 1994 and 1995 as an example, there were over 12 clampdowns involving over 30 stations in Taipei. Lastly the radio itself is also to be responsible for  its decline in a degree. It did not formulate any effective network to consolidate, share and make the best uses of the already limited resources. Whether in terms of donation or listners' time, it did not look likely that  more than 2 or 3 illegal political radios could survive, not to say the number was over 10! In  a way,  these radios fell into the same situation as their counterparts in a capitalistist market, they competed with one another. As in late 2002, two originally illegal but by now have been awarded licenses, the Greenpeace and the TNT stations,  survive. This political call-in format spreads not only into all the major radio stations but into satellite television channels that flourished at a later stage.

In September 1993, the first oversea commercial satellite channel that aims exclusively at Taiwan's market was launched by the Hong Kong-based TVBS. It is the first TV channel emulating the phone-in format. As then the three major terrestrial TV channels jointly broadcast  a boring cultural/political programme at 2100 in the weekdays and had a very low rating,  it should have been expected that TVBS  seized and  exploited this opportunity. It therefore started its talk-show also from 2100 (actually the programme is titled as '2100: People's Talk') and had 3-5 politicians or specialists to 'debate' one another on a hot  topic before audience are invited to call in. For reasons yet to explained, the number of satellite channels beaming mainly at Taiwan increased from less than 5 in 1993 to over 30-50 in 2002.

Among these new channels, some 7 or 8 have been offering TVBS-like phone-in programmes daily since around 1998. Each of them makes a profit since the production cost is very low and  since they can collect half of the 20 NT (0.6US) dollars a participant pays for his call in addition to regular advertisement incomes. With its visual and more emotional effect, TV political phone-in has become more 'popular' than the radio one. The positive contribution it makes is that people now are more used to speak out their minds and might thus feel 'empowered' . On the other hand, Taiwan's political situation is such that issues of  state-identity are prone  to become just another marketing strategy employed by these programmes, the result  is that this  'public' space repeats what had happened to radio call-in's 'ghetto effect'. This talk without communication situation is described by one observer as:

           Among these talk-show-phone-in programmes, the most biased are 

          A,B,C and D. …X Station is the mouth-piece of  Y Party…these presenters

          never  bother to  pretend   that they   are trying   to  make a  balance  

          between  conflicting views,  they  unabashed  flaunt  their  political 

          identities. Like it or not, it's not of their concerns. And yet, they  do 

          get good ratings, marketing consideration now fits neatly with partisan

         position.

Television(s?) with public ownership: leading to public service?

Access to public TV campaign has been waged more consciously and organically. It has two stages, the first has resulted in  the creation of Taiwan's first public television channel financed mostly by state's budget, equivalent to a meager 30 million US dollars or so,  in 1998. The second had its seed sown  in mid-1999 and by the time this report is being written its outcome is not yet clear. The text that follows shall focus on this second stage only.

As a part of his presidential campaign strategies, early in July 1999 Mr. CHEN Shui-bian invited a number of academics to prepare for him 18 blueprints that are supposed to provide guidance for his national policies in these chosen fields, media included, once Chen were elected as the President. In March the year after Chen unexpectedly won the election, the members responsible for his media blueprint soon gathered to discuss what measures should be taken so that two of  the four terrestrial TV channels with significant state shares can be converted into public ownership.

As the only blueprint team that organized and expanded itself after the election to push forward the reform agenda, we decided it's not wise to 'demand' the coming President to promise once again that he does intend to meet his campaign promises, for one major reason. Politicians, not least those in Taiwan, tend to  promise more than they really care about. Media affair is very low in the reform agenda, and what's worse, at that time selling out the remaining 1/3 and 3/4 government shares of the two TV companies to private hands was still a much stronger ideological force than its opposite proposal, i.e.,  buying back the private shares that were stated in Chen's media policy. Without any reconfirmation, we could still bluff and make best uses of a favorable situation that the privatization   is at least against Chen's idea on the book. But if it is too hastily  pressed or even a show-down were prematurely waged, Chen might just  as  well  confess that  he  is to have a second thought over the goal of  TV restructuring.

Between March 2000 and October this year, to advance the reform cause Campaign for Citizens'  TV ( CCTV , or, Alliance for the democratization of terrestrial TV, see
appendix 1) went through preparation, formulation and reorganization stages. Mostly academics and some are communication students and journalists, CCTV, with a core of  15 members, exploits its 'status' of writing media policy for Chen and takes three measures to press forward its objective. Firstly, three related policy researches were conducted, including one key report assessing the political and financial feasibility and desirability, against the background of  an emerging digital age, of  having two more TV channels with public ownership. Then there were some 50 contacts with legislators and Director of Taiwan's Government  Information Office(GIO), the executive branch charged with implementing media policies. Lastly, CCTV also make efforts to speak to the society by accepting invitation to present its ideas in radio and television programmes,  by running a series of lectures in some 20 university campuses and adult education classrooms. CCTV's timely contributions to newspapers, together with news items and  those arguing against its design, is compiled with editorial notes into a book, TV Reform, Antagonistic Proposals?  that received more than 500 people each donating at least 100 NT  dollars to its editing, printing and distributing costs, in addition to some organizational finances.
In December 2001, Mr. Su Tzen-ping, Director of GIO, made known for a second time his intention to implementing Chen’s promise, though no timetable was provided. And yet, Su was replaced one month later in a cabinet reshuffle and the already very slow reform was called to a halt. However, this does not mean that the project  is dead. Last July, responding to the bill prepared by the opposition and aiming at privatizing the two channels, 35 legislators, curiously, most of them from the ruling (i.e., Chen’s) party, accepted a bunch of amendments to five bills that CCTV designs for making them public ownership. Where there is a conflict there is an opportunity, CCTV decided that the time to have a showdown is getting ripe. Therefore on the tenth of October this year, the 40th anniversary of Taiwan’s entry into TV age and the National Day, CCTV printed a half-page advertisement in one major newspaper (appendix 2) while on the same day organizing a press conference that received wide press coverage. Legislators sympathetic with CCTV’s reform soon demanded that GIO propose its own plan with regard to how and to what extent Chen’s TV reform policy be honored. They refuse to let pass GIO’s annual budget unless such a plan is reasonably and concretely put forward. 
Conclusion: not yet

The access-to-the-media campaign, from individualistic letter-to-the-editor and phone-in to more structurally ownership change, has been occurring in a society  whose energies have mostly spent in striving for conflicting political identities, rather than in more worthwhile causes. These activities do have open up new spaces for voices not heard or marginalized in earlier days, but their achievement is by no means meriting applauds. People may now be fearless in making public statements, but very often without simultaneously listening to others. Also public media is limited to the TV sector and attracts only 1% of the viewers. For all its limitation, it’ 

is a progress and committed people need to remind themselves  that  a decade is after all very short in the long and winding march toward a fuller democracy.
Appendix 1, Campaign for Citizen’s TV(CCTV, a brief introduction)
（printed in (English) Taipei Times, 2001.11.5 ）

Who:

* We are a knowledge-based organization working for TV reforms.

* A group of 117 media scholars, students, and workers from Taipei,Taoyuan,Hsinchu, Taichung, Chiayi, Tainan, Kaohsiung, and Hualien formallyestablished the organization on November 19, 2000, shortly after the UN's World TV Forum.

What:

* Public television has been in establishment for more than 30 years in South Korea, Singapore, and the US, and for more than 50 years in Japan and Western Europe. Public TV just completed its third year in Taiwan.

* The government-sector investment in television, when translated into actual purchasing power, amounts to NT$200-400 per year in South Korea and Singapore, NT$100 in the US, NT$1,000 in Japan and Western Europe, and NT$50 in Taiwan.

*In order to keep in step with other nations, assist TTV, CTS, and the Public Television Service (PTS) to establish a public TV group.

* The work is to be carried out in two stages. In the first stage, the government will not earmark budgets. The three TV stations would be coordinated by the Government Information Office, which would guidelines for differentiating between public and private shareholder rights and responsibilities, promote the flow of resources, expand the scope, raise efficiency, establish working rapport, and cultivate an atmosphere of

cooperation and mutual trust.

* The second stage. When the time is ripe, purchase privately owned TTV and CTS shares, amend the laws and establish a public television group. Complete the division of labor between the three stations. TTV and and CTS will carry commercials and the government won't provide budgets for them. PTS will continue operations as present.

* Management during the two stages. The first stage would be done as now. In the second stage, the relevant government authorities will coordinate the three stations and, following outside recommendations, work out guidelines. The management will be generated according to professional ability.

* Taiwan has been successful in advancing democracy. It is also making progress in the establishment of checks and balances between political parties, media supervision, and the awareness of self-determination among TV workers. Improper political interference in the TV media will invite criticism at every turn and is not sustainable in the long run.

Why

*The latest figures show that in 2000, revenues generated by advertisements at the four terrestrial TV stations totalled NT$13 billion, averaging more than NT$3 billion per station. Total revenue for cable TV stations was NT$17.6 billion, averaging NT$200 - 300 million per station.

*Although terrestrial TV stations still have the advantage, it is gradually slipping away. If no adjustments are made, the situation will go from bad to worse.

* Terrestrial TV resources must be integrated, but the major shareholders at CTV and Formosa TV have very strong partisan allegiances,making the chance of cooperation or a merger between them rather small and the speed rather slow.

*The Ministry of Finance is TTV's major shareholder. The Ministry of National Defense  and Ministry of Education are the major shareholders at CTS. It is both feasible and necessary for TTV and CTS to cooperate and eventually merge.

What has been done

*Four of the alliance's founders are board members at TTV, CTS and PTV. They have sought an intimate understanding of operations at the three stations and initiated communications.

*Completed more than ten documents including <<No Hope for TV Reforms? A Feasibility Evaluation Report On Turning TTV And CTS Into Public Television>>. The documents have been sent to government officials, legislators, media workers and academics.

*Since preparatory work began (on March 31, 2000), regular discussions and action meetings have been held every three to six weeks.

*Made more than 30 visits to legislative caucuses, legislators and the Government Information Office. Participated in more than 20 TV forums and speeches of various types.
* Held 15 campus forums around the country in cooperation with <<Taiwan: A Radical Quarterly in Social Studies>> , the Cultural Studies Association, the Communication Students Solidarity and the mass media departments of 15 universities. Held symposiums in cooperation with community colleges from Yungho City and otherareas.
* Held training courses for Public TV group reforms in cooperation with the Lihpao Daily and the Communication Students Solidarity.

* Has published electronic bulletins and short commentaries since May 23, 2001.

* Apart from the above activities, the alliance will also adopt various necessary and feasible methods to promote the alliance's objectives.
Short-term results of a public TV group

* A merger of the three terrestrial TV stations will free up hundreds of millions of dollars in redundant assets for sale. Hundreds of millions of dollars will also be saved in operational costs.

* Guidelines should be drafted to open the less popular, unprofitable time slots to public use. This will improve the public image of the two TV stations and help bring more business opportunities.

* The broadcasting should be divided into four regions: eastern, western, northern and southern Taiwan. Production and broadcasting will mainly be done in northern Taiwan, as they are now. Meanwhile, the other three regions may produce some daily programs as feasible, so as to increase local TV resources.

* Raise performance bonuses to improve staff morale and efficiency at CTS and TTV.

* Provide the public TV group with suitable programs, in other regional languages as well as Mandarin. Provide free access to related libraries in order to allow citizens and students acquire and deepen their language abilities through these audiovisual productions.

* Provide steady resources every year to produce teleplays to be broadcast on the public TV group channels, thereby gradually reviving and improving the production capabilities of the local motion picture industry.

* PTV can create a financial report every year instead of every two years, as it is doing now. The other two stations may follow suit. The public TV group may open the data to public scrutiny and supervision. This will indirectly raise business efficiency.

* Strengthen R&D capabilities, including the cultivation of senior journalists and commentators, as well as script writers, actors and TV-related technicians.

Long-term vision of a public TV group

* The hardware resources and the nationwide transmission range of the three terrestrial stations is sufficient for integration into a competitive digital terrestrial media company with economic scale. Apart from production and broadcasting, they can use the extra bandwidths to provide information services. Or those channels can be leased to other topical channels or non-profit production companies. This will help develop more financial resources, increase public assets and invigorate public services.

* A public TV group will lead positive competition between TV media. It will also prompt terrestrial TV stations toward collective capitalization and resource integration. It will also improve the effectiveness of R&D, technology and services. It will also reduce risks, lower the thresholds for entry into the TV business, and promote innovation. Externally, a public TV group can better respond to the rapidly increasing international

competition. It will also ensure reasonable and effective use of local TV resources. It will allow production of suitable programs for exchange with other countries.
We need your help:

* Tell your friends, relatives and neighbors about the alliance, its origins and objectives when appropriate.

* Accept media interviews when appropriate and explain the origins and objectives etc of the alliance.

* Participate in media programs (such as call-in programs) when appropriate and explain the objectives and origins etc of the alliance.

* Write articles and letters to newspapers and magazine when appropriate.

* Participate in the lobbying of lawmakers at the Legislative Yuan.

* Participate in visits to related agencies in the Executive Yuan.

* Participate in visits to the three TV stations.

* Help with activities that promote the alliance's objectives.

* Give us suggestions and support. Please notify us to put you on our weekl

  bulletin/commentary list.

Appendix 2, Condemning the Government’s Hesitation Towards Media 

Reform

（ printed in (English) Taipei Times, and (Chineses) China Times, 2002.10.10）

We are members of the Campaign for Citizen’s TV(CCTV). At a time when the society is celebrating the 40th anniversary of Taiwan Television Enterprise (TTV), [we want to] protest against President Chen Shui-bian  and the ruling party for repeatedly delaying the implementation of their promises to carry out media reforms — such as converting Taiwan's two terrestrial TV stations into public ownership.

The development of Taiwanese TV culture over the past 40 years has been a disgrace. First, the three original terrestrial TV stations — TTV, China Television Company (CTV) and Chinese Television System (CTS) — were subject to the KMT's political interference and monopoly. Later, after the opening of the media, both “political booty-sharing” and business conglomerates' invasion took place. This has been a major cause of the rough, or even backward process of Taiwan's democratization.

In terms of TV reforms, we believe that it's necessary to start from the media system by making structural changes. They should not solely depend on passive TV program monitoring. Moreover, political-business conglomerates should not be allowed to arbitrarily share, annex or viciously operate TV stations in the name of market orientation or free competition. Rather, we must establish a meaningful TV environment which can promote democracy and create culture through legislation. The CCTV has long advocated that today's most urgent task is to turn semi-government-run TTV and CTS — along with Public Television Service (PTS) — into a large and efficient “public TV group.”

Such a design is a most basic reform in view of the world's public TV systems. Our advocacy exactly tallies with CChen's policy, proposed in hi <2000 Mass Media White Paper>. The CCTV has pushed for and supervised the DPP's realization of the policy since the party came to power. However, Chen and the DPP government have failed to realize this important policy to this day. For this, the CCTV condemns them.

Taiwan fearlessly turned to diversity and democracy from dictatorship and martial law. Since it has recognized such values, it's incomprehensible that it's suspicious and afraid of the nationalization of the rotten TV environment. The public and the opposition parties that are concerned about the issue should fully understand the reform plan and jointly demand that the ruling party realize its promise.

We condemn Chen and the DPP for having an ambiguous attitude toward their promises. Although some DPP legislators clearly expressed their support for the “public TV group,” the DPP government still swings back and forth over the plan — officially proposed by former Government Information Office (GIO) Director-General Su Tzen-ping last year. It even wishes to change the plan. Therefore, we want to express our strong protest and to make the following announcements:

1. We demand that Chen and the ruling party immediately realize their campaign promises for media reforms. They should propose a clear timetable for reforms, forming a “public TV group” step by step.

2. To protest against Chen's and the ruling party's delays in terrestrial TV

station reforms, three CCTV members — Lin Hsiao-hsin, Shih Shih-hao and Kuo Li-hsin — now offer their resignations as directors of local terrestrial TV stations.

3. The CCTV deeply understands that fundamental reforms of systems and cultures are not easy. We are not optimistic, and we are ashamed of cynics. It's hoped that those who have a mind for media reforms can gather more strength in order to constantly push reforms forward.

We are not interested in repeating the cliche: “Been there, done that,” because we won't leave the media reform arena.

PAGE  
19

